Wednesday, September 7, 2011

terfikir sejenak

just read a friend's blog. terfikir mcm mana dia or orng lain boleh wrote something yg best?.sbb english dia hebat ke?. sbb dia byk membaca?. atau perempuan tulis blog mmg best?. lagi2 when dia mix and blend with islamic ways.. petikan2 dari al-quran or hadith ke.. mana dia dpt?.copy paste mana2 ke?. sampai ak pon jd kagum dan terasa dia hebat..

nak kata dia from skolah agama mybe la kot kejap kan smpai form 3 kalau xsalah. tp aku sekolah pon ada belajar agama islam jgk kt skolah. dia belajar kt Ireland, aku kt Indon, negara mana lagi byk orng Islam?. atau aku je malas?. surah2 hafazan time skolah yg banyak tu, mostly dh lupa.. dulu, ustaz tak suruh start hafal lagi, aku dh habis hafal dh..sekarang, dah kosong. mana yang aku hafaz dulu dh hilang.. Subhanallah.huu~~

terfikir kalau tbe2 dpt gf or isteri mcm dia ke, pheww,,bungkus aku!!.(tp best jgk kalau dpt). patut suami yg guide, jd imam in the family wutsoeva, tp aku rasa mcm tahap aku dgn dia mcm jauh giler kot!.. (bukan la nak fikir akan kawin dalam masa terdekat ni, tapi plan in years to come mesti la ada kan..5 tahun lagi apa target, 7 tahun lagi apa target, 10 tahun lagi dan seterusnya)..

dan mestilah semua nak cari isteri yang solehah, cantik, berharta dan dr kerluarga yang baik kan?..tapi diri kita sendiri?.dah mampu ke nak jadi ketua keluarga?.perghh,,cuak pon ada..

tapi by the time, hopefully, Insyaallah, ilmu di dada cukup utk membina sebuah keluarga yang harmonis dan bahagia yg diredhai Allah

oh, to you (the-person-who-i-story-relate-above) if you read this, awk mmg hebat and i adore u since kita sekolah rendah lg :))

*ni semua salah kak ngah dan abg amar..diorang dh nk kawin2 dh ni..haishh~~~ :P

No comments:

Post a Comment