Thursday, January 13, 2011

aku hanya seekor kucing



aku nigger.tuan aku bg nama aku tu.tak tau lah kalau tuan aku racist atau apa.tapi aku faham,tuan aku tak bermaksud macam tu sbb dlm adik-beradik aku.akulah yang hitam.yang lain semua ada putih dan cerah2.

aku dilahirkan pd bulan march 2009 dari mama ku Juno.. ayah tak sure sape sbb mama kata bkn dgn Rocky dia dpt aku. sbb Uncle Rocky dia mcm ngok ngek sket,xreti nak "do it"..so ak bukan uncle Rocky yang menghamilkan mama dan mendapat kami..sory uncle

mama

uncle Rocky

kami (aku tak ada dalam gmbar)


aku 4 adik-beradik..kakak ak yg 1st nama dia Chingko. tuan aku kata,time dia 1st keluar, mama mcm blur2 nk buat apa. kakak masih terbungkus dlm kantung dia. so, Uncle Rashid selamatkan Chingko dgn koyakkan kantung selaput dia and bg CPR pakai straw sbb kakak mcm nafas nafas tak nafas. Tp Alhamdulillah dia selamat

Chingko

kakak aku yang 2nd namanya Si Putih atau Siteh. then kakak aku yang 3rd nama dia Untut. Kak Untut time lahir kaki dia mcm besar sebelah.lepas tu dia sgt kurus. aku ank yg last.

Siteh

Untut

kalau nk compared kan semua, even ak anak last,aku yang paling besar,yg paling kuat menyusu. mybe sbb aku jantan?.hurmm..

aku mendominasi

aku paling besar!

umur aku dlm umur 6 bulan kami pindah rumah baru. Uncle Rocky mlm tu seharian tak balik. Esoknya,tuan aku pergi cari dia,tak dapat jumpa.maybe Uncle Rocky tak nak duduk rumah baru kot. So tinggal kami ber-5..

tapi kakak2 aku Chingko dgn Siteh tuan aku bg adopted pd kawan dia. so tinggal aku, Untut dgn mama kt rumah..

tp stelah sekian lama,aku dah besar,untut pun dh besar, Mama pulak meninggalkan kami.

waktu ni, kak Uteh yang kawan tuan aku jaga, dia mati sbb terkurung dlm toilet and jatuh dalam kolah.mati lemas. So, tuan aku amik kak Chingko blk duduk dgn kami smuler

kelamaan jgk, Kak Untut jgk hilang.tak tau pergi mana.dia dh la kecik, xkan dia nk pergi jauh kan.entah lah.i have no idea.

antara highlights of kehidupan aku, aku pernah terjatuh kt dlm kolah depan rumah. tuan-tuan aku diorng kdng2 lupa nk tutup. rumah kami air masalah sikit..so kolah dpn rumah tu sgt besar dan boleh menampung air yang sgt byk.jadi nak bermandian waktu air tak de, tuan-tuan aku semua pergi ke depan hingga kolah tu tak tutup.

sedang aku tgh bermain2 kt luar tu,aku terjatuh kt dlm kolah tu..aku mengiau dgn sekuat-kuat hatinya!.aku masih ingat,malam tu mlm New Year..nk masuk 2010. kwn2 tuan aku dtg utk buat bbq.nasib baik orng ramai kat luar.sehutan dan tangisan ak didengari oleh tuan aku..

dia dgn tak kira apa2,terus melompat masuk dlm kolah tangunan air tu utk menyelamatkan aku. nasib baik air tak dalam sgt,tuan aku dia xd lah tinggi sgt.jadi dia hulurkan tubuh aku pd Uncle Rashid dan uncle Rashid tarik aku naik atas dan melepaskan aku. perut aku sgt FULL!!..air penuh dalam badan aku.aku jadi sgt gemuk dgn serta-merta!!...mcm kucing obes yg kerja makan tidur sahaja.

aku xlarat,hanya duduk jek.tuan aku angkat dan balut aku dgn kain,mengeringkan badan aku,,ye aku tau,perut aku bergoncangan dgn air kan kan tuan?.haaa...btw,Terima Kasih kerana menyelamatkan aku :)

tapi hal yang sama telah berlaku kepada Kak Chingko.malangnya,tangisan dan suara meownya tidak didengari oleh sesiapa. mayat kakak Chingko ditemui oleh jiran rumah kitorng.dia yang mengangkat bdn kakakku.dan tuan aku tanam kakak aku :(

so tinggal aku jek kesaorangan..

aku kucing yang hidup mewah!..tuan aku hanya memberi aku makanan yang terbaik sahaja..Whiskas aku makan..Friskies kurang sket..tp kadang2 tuan aku bg jugak ayam atau ikan pd aku..sekarang aku ketagih pada ayam dan ikan goreng pulak.huu..

kdng2 tuan aku balik bercuti ke tanah air dia Malaysia, aku akan tinggal seorang diri untuk survive. dia akan meninggalkan makanan utk jiran aku bg makan.tp, taulah kan.bkn nye tuan aku,jd makanan dia bagi bagi gitu jek..lg2 dia letak kat luar rumah,kucing-kucing lain pun makan jgk.kalau tak pun,whiskas aku semut yg makan.dan aku ditinggalkan kelaparan.

tp bila tuan aku balik,dia akan bg aku makan ikan yang best-best.maybe nk pancing aku blk kot.nk santap ak sbb dia tinggalkan aku.tak pe lah.kalau nk bandingkan berapa tahun dia jaga aku

paling lama kena tinggal dkt sebulan setangah.baru2 ni tuan aku blk.makanan hbs,ak sgt kurus,tuan aku pun sgt terkejut..so,apa yang tuan aku lakukan sekarng?.

dia masukkan aku dlm cage dgn harapan aku makan whiskas yang dia belikan.tak boleh keluar mana2.hanya makan tidur bangun berak je..dia nk menggemukkan aku. apa yang aku boleh buat?.aku hanya menerima sahaja.mungkin ada hikmah kenapa tuan aku buat mcm tu.

aku dalam cage. Towel tuan aku beli khas untuk aku, IDR 30 ribu rupiah

tapi aku dh lama dah tak mandi,,bulu-bulu aku berguguran.mungkin aku yang makan entah apa2 je.skrng tuan aku mmg tekad nak jaga aku elok2..tp,nanti kalau dia dh hbs belajar,aku mcm mana?.dia nk bwk aku blk ke?.hurmm,,

Gambar2 dalam kenangan

my sisters nippling

kami atas bed

uncle Rocky dan mama Juno

Kisah hidupku setakat ini

2 comments: